Online időpontfoglalás nélkül kezdeményezhető eljárás, abban az esetben, ha az érintett személy anyakönyvi eseménye (születése, házasságkötése, házasságfelbontása, halálesete) már rögzítésre került a magyar anyakönyvi nyilvántartásban.

Az anyakönyvi kivonat kiálítása az info.innsbruck@mfa.gov.hu e-mail címre elküldött levélben kérelmezhető.

A levélnek az alábbi adatokat kell tartalmaznia:

  • a kérelmező nevét
  • a kérelmező telefonszámát
  • a kérelmező érvényes magyar okmányának másolatát
  • azt, hogy milyen típusú anyakönyvi kivonatra van szükség.

A kérelemhez szükséges:

Az anyakönyvi kivonat kiállítása 8-10 munkanapot is igénybe vehet. A kiállított anyakönyvi kivonat személyesen vehető át hivatalunkban, előre egyeztetett időpontban.

A kiállított anyakönyvi okirat postai kézbesítésére a fentiektől eltérő eljárásrend szerint van lehetőség. A postai kézbesítésre vonatkozó igényt jelezni kell az okirat-kiállításra vonatkozó, főkonzulátusunknak küldött e-mailben.

Az okirat kiállítása illetékmentes.