Online időpontfoglalás nélkül kezdeményezhető eljárás, abban az esetben, ha az érintett személy anyakönyvi eseménye (születése, házasságkötése, házasságfelbontása, halálesete) már rögzítésre került a magyar anyakönyvi nyilvántartásban.
Az anyakönyvi kivonat kiálítása az info.innsbruck@mfa.gov.hu e-mail címre elküldött levélben kérelmezhető.
A levélnek az alábbi adatokat kell tartalmaznia:
- a kérelmező nevét
- a kérelmező telefonszámát
- a kérelmező érvényes magyar okmányának másolatát
- azt, hogy milyen típusú anyakönyvi kivonatra van szükség.
A kérelemhez szükséges:
Az anyakönyvi kivonat kiállítása 8-10 munkanapot is igénybe vehet. A kiállított anyakönyvi kivonat személyesen vehető át hivatalunkban, előre egyeztetett időpontban.
A kiállított anyakönyvi okirat postai kézbesítésére a fentiektől eltérő eljárásrend szerint van lehetőség. A postai kézbesítésre vonatkozó igényt jelezni kell az okirat-kiállításra vonatkozó, főkonzulátusunknak küldött e-mailben.
Az okirat kiállítása illetékmentes.